Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
У вересні 2014 р. Кабмін розпорядився перевірити до грудня декларації про доходи суддів загальної юрисдикції. Однак, на даний момент склалась неоднозначна ситуація - судді вважають, що процедура перевірки їх декларацій про доходи вже врегульована Законом “Про очищення влади”, а Кабмін не спішить реагувати на їх зауваження.
Наприкінці грудня 2014 р. на адресу Ради суддів України надійшов лист Державної фіскальної служби України щодо перевірки декларацій про доходи всіх суддів до кінця 2014 року. Таким чином ДФС відреагувала на лист від 17.11.2014 №9-рс-720/14 з питань, пов’язаних з проведенням робочої наради щодо організації та координації спільних дій при забезпеченні виконання вимог п.4 розпорядження Кабміну від 03.09.2014 №828-р „Про деякі заходи щодо сприяння утвердженню доброчесності в судовій системі”.
Згідно п. 4 розпорядження до 1 грудня 2014 р. слід було провести перевірку відомостей, зазначених у деклараціях про майно, доходи, витрати і зобов’язання фінансового характеру суддів судів загальної юрисдикції за 2013 рік. Таку перевірку мала проводити Державна фіскальна служба, МВС, СБУ, НКЦПФР, Генпрокуратура, Нацбанк та Рада суддів України.
Рада суддів України на таку ініціативу Урядувідреагувала негативно і назвала це розпорядження в частині проведення перевірки декларацій неконституційним.
В свою чергу ДФС у листі до РСУ зазначила, що нею було направлено лист до Арсенія Яценюка з даного приводу, в якому були окреслені як зауваження Ради суддів, зокрема, щодо того, що проведення відповідних перевірок стосовно суддів вже врегульовано Законом “Про очищення влади”. Про реакцію очільника Кабміну на цей лист нічого невідомо.
Зверніть увагу, згідно плану люстраційних перевіроксуддів перевірятимуть з грудня 2014 по грудень 2015 р.
Водночас зауважимо, що судді і Законом “Про очищення влади” незадоволені - Конституційний Суд вже взявся за розгляд конституційного подання пленуму Верховного Суду України щодо конституційності положень пункту 6 частини першої, пунктів 2, 13 частини другої, частини третьої статті 3 Закону України «Про очищення влади».