Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
Електронний суд. Що це?
Електронний суд - це система електронного документообігу, комп’ютерна програма у складі Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи, що забезпечує обмін процесуальними документами в електронній формі між судами, органами та установами системи правосуддя, між судом та учасниками судового процесу, між учасниками судового процесу.
Вказана система дає можливість учасникам судового процесу подавати до суду документи в електронному вигляді, а також надсилати учасникам процесуальні документи в електронному вигляді паралельно з документами в паперовому вигляді відповідно до процесуального законодавства.
Як користуватись системою?
Користування «Електронним судом» здійснюється після початкової реєстрації та подальшої авторизації користувача у власному Електронному кабінеті, що знаходиться за інтернет-посиланням https://cabinet.court.gov.ua (здійснити вхід також можливо через офіційний веб-портал «Судова влада України», обравши посилання з назвою «Офіційна електронна адреса»).
Реєстрація в сервісі «Електронний суд» доволі зрозуміла та проста, але потребує наявності кваліфікованого електронного підпису (КЕП), отримати який фізична або юридична особа може в одному з акредитованих центрів сертифікації ключів (АЦСК). Отримати електронний підпис можна також в особистому кабінеті Приватбанку (якщо Ви є клієнтом цього банку).
Як працює «Електронний суд»?
Сервіс дозволяє учасникам судового процесу подавати до суду та іншим сторонам документи в електронному вигляді, тобто відскановані і засвідчені особистим цифровим підписом.
На сьогоднішній день перелік процесуальних дій, які може вчинити учасник процесу досить обширний. За допомогою сервісу «Електронний суд» особа може подати до суду процесуальні документи (позовні заяви, клопотання тощо) в електронному вигляді, сплатити судовий збір в режимі онлайн, відстежувати рух і стан розгляду поданого ним документу в суді, отримувати в електронному вигляді повістки, ухвали, рішення тощо.
Більш того, обравши вкладку «створити заяву», система пропонує шаблони майже всіх передбачених процесуальним законодавством заяв та клопотань, що в рази спрощує створення необхідних документів. Володіючи базовими навиками роботи з комп’ютером, навіть не маючи юридичної освіти, кожен може сформувати та подати необхідну заяву чи клопотання до суду.
Чи користуються громадяни «Електронним судом»?
Основними завданнями проекту «Електронний суд» є забезпечення швидкого, а головне, зручного доступу громадян до правосуддя за рахунок обміну електронними документами між усіма учасниками судового процесу, забезпечення прозорості та доступності правосуддя.
На сьогоднішній день «Електронний суд» працює в режимі дослідної експлуатації. Протягом 2021 року через підсистему «Електронний суд» до Монастириського районного суду Тернопільської області надійшло 3 заяви, з них: 1 скарга, 2 заяви як процесуальні документи.
Які переваги «Електронного суду»?
Електронне правосуддя спрямоване на значну економію коштів – як учасників процесу, так і державних, зокрема, на поштові відправлення, виготовлення паперових документів тощо.
Із очевидних переваг «Електронного суду» також можна виділити:
Пресслужба суду