Отримуйте інформацію лише з офіційних джерел
Єдиний Контакт-центр судової влади України 044 207-35-46
СХВАЛЕНО ЗАТВЕРДЖЕНО
протокол зборів працівників наказ Козівського районного суду
Козівського районного суду Тернопільської області
від 05 квітня 2013 року № 9 від 12 квітня 2013 року № 15-З
ПРАВИЛА
внутрішнього трудового розпорядку для працівників Козівського районного суду Тернопільської області
І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ
1.1. Відповідно до Конституції України кожен має право на працю, що включає можливість заробляти собі на життя працею, яку він вільно обирає або на яку вільно погоджується.
Держава створює умови для повного здійснення громадянами права на працю, гарантує рівні можливості у виборі професії та роду трудової діяльності, реалізовує програми професійно-технічного навчання, підготовки і перепідготовки кадрів відповідно до суспільних потреб.
Кожен має право на належні, безпечні і здорові умови праці, на заробітну плату, не нижчу від визначеної законом.
Право на своєчасне одержання винагороди за працю захищається законом.
Кожна людина має право рівного доступу до державної служби в своїй країні.
Відповідно до статті 4 Закону України «Про державну службу» право на державну службу мають громадяни України незалежно від походження, соціального і майнового стану, расової і національної приналежності, статі, політичних поглядів, релігійних переконань, місця проживання.
1.2. Ці Правила поширюються на всіх працівників Козівського районного суду, які повинні ознайомитися з ними під розпис, знати і неухильно дотримуватись. Словосполучення «працівники суду» використовується в тексті Правил у значенні «судді, помічники суддів та інші працівники апарату суду».
1.3. Метою правил є забезпечення трудової дисципліни, раціонального використання робочого часу, підвищення якості й продуктивності праці шляхом створення необхідних умов для нормальної високопродуктивної роботи, свідомого і сумлінного виконання працівниками своїх трудових обов'язків.
Трудова дисципліна забезпечується методами переконання та заохочення до сумлінної праці. До порушників дисципліни застосовуються заходи дисциплінарного впливу.
1.4. Для державних службовців, які працюють у районному суді, Правила встановлюються з урахуванням Законів України «Про судоустрій і статус суддів», «Про державну службу», Положення про апарат Козівського районного суду. Діяльність працівників суду ґрунтується на таких основних принципах:
• служіння народу України;
• демократизму і законності;
• гуманізму і соціальної справедливості;
• пріоритету прав людини і громадянина;
• професіоналізму, компетентності, ініціативності, чесності, відданості справі;
• персональної відповідальності за виконання службових обов'язків і дисципліни;
• дотримання прав та законних інтересів органів місцевого і регіонального самоврядування;
• дотримання прав підприємств, установ і організацій, об'єднань громадян.
1.5. Невід’ємною частиною цих Правил є Правила поведінки працівника суду, затверджені рішенням Ради суддів України від 06.02.2009 №33 та Кодекс суддівської етики, затверджений ХІ черговим з’їздом суддів України 22 лютого 2013 року.
1.6. Усі питання, пов'язані із застосуванням Правил внутрішнього трудового розпорядку, вирішує голова суду та керівник апарату суду в межах наданих їм актами законодавства повноважень.
II. ПОРЯДОК ПРИЙНЯТТЯ І ЗВІЛЬНЕННЯ СУДДІВ ТА ПРАЦІВНИКІВ АПАРАТУ СУДУ
2.1. Судді призначаються на посаду та звільняються з посади на підставах та в порядку, визначеному чинним трудовим законодавством України, Кодексом законів про працю України, Законом України «Про судоустрій і статус суддів», а саме на підставі відповідного акту про призначення на посаду судді чи обрання суддею безстроково або припинення повноважень судді на підставі відповідного наказу голови суду, який оголошується або доводиться до ознайомлення судді під розписку.
2.2. Прийняття на роботу та звільнення з роботи працівника апарату суду здійснюється на підставі наказу керівника апарату районного суду, який оголошується працівнику під розписку. У наказі про прийняття на роботу має бути вказано назву посади, ранг, встановлений у межах відповідної категорії посад - для осіб, які приймаються на державну службу, та умови оплати праці.
2.3.Керівник апарату районного суду та його заступник призначаються на посади начальником територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області за поданням голови районного суду без конкурсного відбору.
2.4. Працівники апарату районного суду та помічники суддів приймаються на роботу та звільняються з роботи на підставах та у порядку, визначених чинним трудовим законодавством України, Кодексом законів про працю України та Законом України «Про державну службу», Законом України «Про судоустрій і статус суддів», Указом Президента України «Про порядок організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування», Положенням про помічника судді суду загальної юрисдикції на підставі наказу керівника апарату районного суду, який оголошується або доводиться до ознайомлення працівнику апарату суду, помічнику судді під розписку.
Особи, які вперше призначаються на посаду державного службовця, приймають Присягу державного службовця відповідно до статті 17 Закону України «Про державну службу».
2.5.Помічник судді призначається на посаду та звільняється з посади керівником апарату суду за поданням судді у відповідності до Положення про помічника судді загальної юрисдикції, затвердженого Рішенням Ради суддів України від 25.03.2011 № 14.
За наявності подання судді з помічником судді укладається строковий трудовий договір. Про зміну істотних умов праці суд зобов’язаний попередити помічника судді, видати відповідний наказ.
2.6. Працівники реалізують своє право на працю шляхом укладання трудового договору в установленому законом порядку або прийняттям на державну службу шляхом проходження по конкурсу.
Призначення на посади та звільнення з посад працівників здійснюється відповідно до Конституції України, Закону України "Про державну службу", діючого трудового законодавства України та на підставі статті 149 Закону України " Про судоустрій і статус суддів України".
2.7. На посади державних службовців особи призначаються на конкурсній основі, крім випадків, коли законами України передбачено інше.
Особи, які вперше призначаються на посаду державного службовця, приймають Присягу державного службовця відповідно до статті 17 Закону України "Про державну службу".
2.8. Під час прийняття на роботу громадяни зобов'язані подати:
• паспорт або інший документ, що посвідчує особу;
• трудову книжку, оформлену у встановленому порядку;
• диплом або інший документ про освіту чи професійну підготовку;
• довідку про присвоєння ідентифікаційного номеру, а також копії цих документів.
Військовослужбовці, звільнені із Збройних Сил України, Служби безпеки України, Прикордонних військ України, Цивільної оборони України, Управління охорони вищих посадових осіб України, інших військових формувань, створених відповідно до законодавства України, та військовослужбовці, звільнені із Збройних Сил колишнього СРСР і Збройних Сил держав-учасниць СНД, подають військовий квиток та його копію.
Особи, які претендують на зайняття посад державних службовців, крім перелічених, зобов'язані подати ще й такі документи:
• особову картку (форма П-2ДС) з відповідними додатками та фотокарткою розміром 4x6 сантиметрів;
• декларацію про доходи, зобов'язання фінансового характеру та майновий стан щодо себе та членів своєї сім'ї за попередній рік;
• документи про науковий ступінь, вчене звання, підвищення кваліфікації та їх копії;
• підписане претендентом попередження про встановлені законодавством України обмеження, пов'язані з прийняттям на державну службу та її проходженням, а також документ про ознайомлення із Загальними правилами поведінки державного службовця;
• направлення на роботу (для магістрів державного управління і випускників вищих навчальних закладів) у разі, якщо таке направлення видавалось.
Під час укладання трудового договору забороняється вимагати від осіб, які поступають на роботу, відомості та документи, подання яких не передбачено чинним законодавством України.
2.9. Особи, які претендують на зайняття посад державних службовців суду, проходять спеціальну перевірку відповідно до Порядку організації проведення спеціальної перевірки відомостей щодо осіб, які претендують на зайняття посад, пов’язаних із виконанням функцій держави або місцевого самоврядування, затвердженого Указом Президента України від 25.01.2012 № 33/2012 ( в редакції Указу від 18.05.2012 № 333/2012).
Відомості, подані особою, яка претендує на зайняття посади державного службовця, підлягають спеціальній перевірці, яка проводиться за письмовою згодою кандидата, що подається разом із заявою про призначення, а в разі конкурсного відбору така згода подається протягом трьох днів із дати одержання кандидатом повідомлення про результати конкурсу.
У разі ненадання кандидатом згоди спеціальна перевірка стосовно нього не проводиться і питання щодо його призначення або підготовки подання для призначення на відповідну посаду не розглядається.
Спеціальна перевірка проводиться у п'ятнадцятиденний строк із дати направлення керівником ( заступником керівника ) органу державної влади, який організовує проведення перевірки, запиту про проведення спеціальної перевірки. До проведення спеціальної перевірки інших відомостей, вимога щодо подання яких установлена законом, можуть залучатися спеціально уповноважені суб'єкти у сфері протидії корупції, а в разі потреби – інші центральні органи виконавчої влади.
Спеціальній перевірці підлягають відомості щодо:
• притягнення особи до кримінальної відповідальності, у тому числі за корупційні правопорушення, наявності судимості, її зняття, погашення;
• факту, чи є особа піддана або піддавалася раніше адміністративним стягненням за корупційні правопорушення;
• достовірності відомостей, зазначених у декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік;
• наявності в особи корпоративних прав;
• стану здоров'я, освіти, наявності наукового ступеня, вченого звання, підвищення кваліфікації;
• громадянства;
• інших відомостей, вимога щодо подання яких установлена законом.
Суд не пізніше наступного робочого дня після одержання згоди кандидата надсилає до відповідних органів державної влади, до компетенції яких належить проведення спеціальної перевірки відомостей запит, підготовлений кадровою службою.
Запит підписується керівником апарату суду, а в разі його відсутності - особою, яка виконує його обов'язки, або заступником керівника відповідно до розподілу функціональних обов'язків.
До запиту додаються копії:
• письмової згоди кандидата на проведення спеціальної перевірки;
• автобіографії;
• паспорта;
• документів про освіту, вчені звання, наукові ступені;
• декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік;
• медичної довідки про стан здоров'я ;
• військового квитка (для військовослужбовців або військовозобов'язаних);
• інших документів, у яких містяться відомості, вимога щодо подання яких установлена законом.
Інформація про результати спеціальної перевірки, підписана керівником органу що здійснював перевірку, а в разі його відсутності - особою, яка виконує його обов'язки, або заступником керівника органу відповідно до розподілу функціональних обов'язків, подається до органу, який надіслав відповідний запит, у семиденний строк з дати надходження запиту.
Консультант з кадрової роботи районного суду на підставі інформації готує довідку про результати спеціальної перевірки, яка підписується керівником апарату суду.
Довідка про результати спеціальної перевірки додається до документів, поданих кандидатом, або до особової справи, якщо прийнято рішення про його призначення на посаду.
У разі встановлення за результатами спеціальної перевірки факту подання кандидатом неправдивих відомостей керівник апарату суду, який здійснює призначення на посаду, відмовляє такому кандидату у призначенні на посаду та протягом трьох робочих днів з дня надходження відповідної інформації повідомляє про виявлений факт правоохоронним органам для реагування в установленому законом порядку.
Кандидат, щодо якого проведена спеціальна перевірка, має право на ознайомлення з довідкою про результати спеціальної перевірки. У разі незгоди кандидата з результатами перевірки він може подати свої зауваження у письмовій формі стосовно її результатів до відповідного органу.
2.10. Особі, запрошеній на роботу в порядку переведення з іншого суду не може бути відмовлено в укладенні трудового договору.
2.11. Під час укладення трудового договору може бути обумовлене угодою сторін випробування з метою перевірки відповідності працівника роботі, яка йому доручається. Умова про випробування повинна бути застережена в наказі про прийняття на роботу.
Під час прийняття на державну службу може встановлюватися випробування строком до шести місяців.
Строк випробування під час прийняття на роботу робітників не може перевищувати одного місяця, а під час прийому на роботу інших категорій працівників строк випробування не може перевищувати трьох місяців, а в окремих випадках, за погодженням з відповідним комітетом профспілки, - шести місяців.
2.12. Під час прийняття на роботу працівника або в разі переведенні його в установленому порядку на іншу роботу керівник апарату суду зобов'язаний:
• роз'яснити працівникові його права й обов'язки та істотні умови праці, наявність на робочому місці, де він працюватиме, небезпечних і шкідливих виробничих факторів, які ще не усунуто, та можливі наслідки їх впливу на здоров'я, його права на пільги і компенсації за роботу в таких умовах відповідно до чинного законодавства;
• ознайомити працівника з Правилами внутрішнього трудового розпорядку та Посадовою інструкцією під розписку;
• визначити працівникові робоче місце, забезпечити його необхідними для роботи засобами;
• проінструктувати працівника щодо цивільного захисту, техніки безпеки, протипожежної охорони та інших правил з охорони праці.
2.13. На всіх суддів, помічників суддів та інших працівників апарату суду ведуться трудові книжки. Ведення трудових книжок здійснюється згідно з Інструкцією про порядок ведення трудових книжок на підприємствах, в установах і організаціях, затвердженої спільним наказом Мінпраці, Мін'юсту і Міністерства соціального захисту населення України від 29 липня 1993 року N 58.
Трудові книжки працівників зберігаються як документи суворої звітності в спеціально відведеному сейфі кадрової служби. Відповідальність за організацію ведення обліку, зберігання і видачу трудових книжок покладається на консультанта з кадрової роботи .
2.14. Припинення трудового договору може мати місце лише на підставах, передбачених чинним законодавством України.
2.15. Працівник апарату суду має право розірвати трудовий договір за своєю ініціативою, попередивши керівника апарату суду письмово за два тижні. Після закінчення цього строку працівник має право припинити роботу, а керівник апарату відповідно до статті 38 КЗпП України не має права затримувати проведення розрахунку та звільнення працівника з роботи, а також зобов'язаний в день звільнення видати працівникові трудову книжку а бухгалтерія повністю провести з ним розрахунок.
У разі, коли заява працівника про звільнення з роботи за власним бажанням зумовлена неможливістю продовжувати роботу (переїзд на нове місце проживання; переведення чоловіка або дружини на роботу в іншу місцевість; вступ до навчального закладу; неможливість проживання у даній місцевості, підтверджена медичним висновком; вагітність; догляд за дитиною до досягнення нею чотирнадцятирічного віку або дитиною-інвалідом; догляд за хворим членом сім'ї відповідно до медичного висновку або інвалідом 1 групи; вихід на пенсію; прийняття на роботу за конкурсом, а також з інших поважних причин), керівник апарату суду повинен розірвати трудовий договір у строк, про який просить працівник.
2.16. Розірвання трудового договору з ініціативи керівника апарату суду допускається у випадках, передбачених чинним трудовим законодавством України.
2.17. Крім загальних підстав розірвання трудового договору, передбачених Кодексом законів про працю України, державна служба припиняється у разі:
1) порушення умов реалізації права на державну службу;
2) недотримання пов'язаних із проходженням державної служби вимог, передбачених статтею 16 Закону України "Про державну службу";
3) досягнення державним службовцем граничного віку перебування на державній службі;
4) виявлення або виникнення обставин, що перешкоджають перебуванню державного службовця на державній службі;
5) відмови державного службовця від прийняття або порушення Присяги, передбаченої статтею 17 цього Закону України "Про державну службу";
6) неподання або подання державним службовцем неправдивих відомостей щодо його доходів, передбачених статтею 13 цього Закону України "Про державну службу".
Зміна керівників або складу державних органів не може бути підставою для припинення державним службовцем державної служби на займаній посаді з ініціативи новопризначених керівників.
2.18. Припинення трудового договору оформлюється наказом керівника апарату суду, щодо суддів – відповідно до Закону України «Про судоустрій і статус суддів».
2.19. У день звільнення консультант з кадрової роботи зобов'язаний видати працівнику його трудову книжку із занесеним до неї записом про звільнення. Записи про звільнення в трудову книжку повинні заноситися в точній відповідності з формулюванням чинного законодавства та з обов'язковим посиланням на відповідну норму закону. Днем звільнення вважається останній день роботи.
ІІІ. ОСНОВНІ ПРАВА ТА ОБОВ'ЯЗКИ ПРАЦІВНИКІВ СУДУ
3.1. Працівники суду мають право:
1) користуватись правами і свободами, які гарантуються громадянам Конституцією України та законами України;
2) брати участь у розгляді питань і прийнятті рішень у межах своїх повноважень;
3) на повагу особистої гідності, справедливого і шанобливого ставлення до себе з боку керівників, співробітників і громадян;
4) вимагати затвердження керівником апарату чітко визначеного обсягу службових повноважень за посадою;
5) на оплату праці залежно від посади, яку вони займають, рангу, який йому присвоюється, якості, досвіду та стажу роботи;
6) на здорові, безпечні та належні для високопродуктивної роботи умови праці;
7) на соціальний і правовий захист відповідно до їх статусу;
8) вирішення трудових спорів у судовому порядку;
9) захищати свої законні права та інтереси у вищих державних органах та в судовому порядку. Працівники мають також інші права відповідно до чинного законодавства України.
3.2. Працівники суду зобов'язані:
1) дотримуватись Конституції України, Закону України «Про судоустрій і статус суддів», Закону України «Про державну службу», Закону України «Про засади запобігання та протидії корупції», Положення про помічника судді суду загальної юрисдикції, Положення про апарат Козівського районного суду, трудового законодавства та інших нормативно-правових актів чинного законодавства України;
2) неухильно дотримуватись службової дисципліни, Правил внутрішнього трудового розпорядку та «Правил поведінки працівника суду», затверджених рішенням Ради суддів України від 06.02.2009 №33, які є невід'ємною частиною цих Правил;
3) зберігати та не розголошувати державну таємницю, інформації про громадян, що стала їм відома під час виконання службових обов'язків, а також іншу інформацію, яка згідно з законодавством визнана інформацією з обмеженим доступом та такою, що не підлягає розголошенню
4) не допускати порушень прав і свобод людини та громадянина;
5) сумлінно виконувати свої службові обов'язки, проявляти ініціативу і творчість, постійно вдосконалювати організацію своєї роботи;
6) виконувати свої посадові обов'язки чесно, неупереджено, не надавати будь-яких переваг та не виявляти прихильності до окремих фізичних і юридичних осіб, політичних партій, рішуче виступати проти антидержавних проявів і сил, які загрожують порядку в суспільстві або безпеці громадян;
7) шанобливо ставитися до громадян, керівників і співробітників, дотримуватися високої культури спілкування, не допускати дій і вчинків, які можуть зашкодити інтересам державної служби;
8) забезпечувати, щоб матеріальні та фінансові ресурси, які йому доручені, використовувались раціонально, ефективно та економно;
9) постійно поліпшувати стан відповідності своїх умінь, знань і навичок функціям та завданням займаної посади, підвищувати свій професійний, інтелектуальний та культурний рівень за освітньо-професійними програмами та шляхом самоосвіти;
10) своєчасно і точно виконувати рішення органів державної влади чи посадових осіб, розпорядження і вказівки своїх керівників;
11) діяти в межах своїх повноважень; у разі одержання доручення, яке суперечить чинному законодавству, державний службовець зобов'язаний невідкладно в письмовій формі повідомити про це керівника, який дав доручення, а в разі наполягання на його виконанні - повідомити вищу за посадою особу;
12) виконувати вимоги з охорони праці, техніки безпеки, виробничої санітарії, протипожежної безпеки;
13) суворо дотримуватись вимоги щодо заборони паління в приміщеннях (на робочих місцях, в кабінетах та у місцях загального користування) суду.
Працівники суду несуть також інші обов'язки відповідно до чинного законодавства України.
3.3. Судді здійснюють свої повноваження на підставі та у порядку, визначеному чинним законодавством України.
3.4. Коло обов'язків, покладених на працівника апарату суду, визначається Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді та посадовою інструкцією (функціональними обов'язками) цього працівника.
Коло обов’язків, покладених на помічника судді, визначається Інструкцією з діловодства в місцевому загальному суді, Положенням про помічника судді суду загальної юрисдикції та посадовою інструкцією (функціональними обов'язками) помічника судді.
IV. ОСНОВНІ ОБОВ'ЯЗКИ ГОЛОВИ СУДУ
4.1. Голова районного суду:
1) представляє районний суд як орган державної влади у зносинах з іншими органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними та юридичними особами;
2) визначає адміністративні повноваження заступника голови районного суду;
3) контролює ефективність діяльності апарату суду, вносить начальникові територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області подання про призначення на посаду керівника апарату суду, заступника керівника апарату суду та про звільнення їх з посад, а також про застосування до керівника апарату суду, його заступника заохочення або накладення дисциплінарного стягнення відповідно до законодавства;
4) видає на підставі акта про призначення (обрання) суддею чи звільнення судді з посади відповідний наказ;
5) повідомляє Вищу кваліфікаційну комісію суддів України про наявність вакантних посад у районному суді в десятиденний строк з дня їх утворення;
6) забезпечує виконання рішень зборів суддів місцевого суду;
7) контролює ведення в суді судової статистики, дбає про інформаційно-аналітичне забезпечення суддів з метою підвищення якості судочинства;
8) забезпечує виконання вимог щодо підвищення кваліфікації суддів районного суду;
9) видає накази і розпорядження, що належать до його адміністративних повноважень;
10) здійснює інші повноваження, визначені законом.
V. ОСНОВНІ ОБОВ'ЯЗКИ КЕРІВНИКА АПАРАТУ СУДУ
5.1. Апарат районного суду очолює керівник апарату суду.
5.2. Керівник апарату суду несе персональну відповідальність за належне організаційне забезпечення суду, суддів та судового процесу, функціонування автоматизованої системи документообігу, інформує збори суддів про свою діяльність. Збори суддів районного суду можуть висловити недовіру керівникові апарату суду, що тягне за собою звільнення його з посади.
Керівник апарату суду зобов’язаний:
1) під час укладення трудового договору роз'яснити працівникові його права і обов'язки, поінформувати про умови праці та розмір заробітної плати;
2) належним чином організувати працю та забезпечити кожного працівника робочим місцем;
3) затвердити чітко визначений обсяг службових повноважень за посадою кожного працівника апарату суду;
4) забезпечити здорові та безпечні умови праці;
5) контролювати виконання працівниками вимог законодавства, правил внутрішнього трудового розпорядку, застосовувати до порушників дисципліни заходи дисциплінарного впливу;
6) неухильно дотримуватись вимог чинного законодавства про працю, правил з охорони праці;
7) контролювати виплати працівникам по заробітній платі відповідно до трудового законодавства;
8) постійно вдосконалювати організацію роботи районного суду, забезпечувати підвищення кваліфікації та професійної майстерності працівників апарату суду;
9) створювати умови для ефективного використання робочого часу, підтримувати та розвивати ініціативу та активність працівників;
10) забороняється приховувати факти та обставини, що становлять загрозу для життя, здоров'я і безпеки працівників.
Статус та повноваження керівника апарату районного суду детально визначені в Положенні про апарат Козівського районного суду.
VI. РОБОЧИЙ ЧАС І ЙОГО ВИКОРИСТАННЯ. ЧАС ВІДПОЧИНКУ
6.1. Нормальна тривалість робочого часу працівників суду, підприємств, установ, організацій, що належать до сфери управління ДСА України, не може перевищувати 40 годин на тиждень. Установлюється п'ятиденний робочий тиждень з двома вихідними днями - суботою та неділею.
Час початку і закінчення роботи працівників суду та час перерви для відпочинку і харчування встановлюється такий:
з понеділка по четвер: початок роботи - 8 год. 00 хв.
перерва на обід - 12 год. 00 хв. – 12 год. 45 хв.
закінчення роботи – 17 год. 00 хв.
п'ятниця: початок роботи - 8 год. 00 хв.
перерва на обід - 12 год. 00 хв. – 12 год. 45 хв.
закінчення роботи – 16 год. 00 хв.
Напередодні святкових та неробочих днів, що визначені статтею 73 КЗпП України, тривалість роботи працівників суду скорочується на одну годину.
6.2. Працівникам надається щодня перерва для відпочинку та харчування. Перерва не включається в робочий час.
Працівники використовують час перерви на свій розсуд, на цей час вони можуть відлучатись з місця роботи.
6.3. Надурочна робота та робота у вихідні та святкові дні, як правило, не допускається. Залучення працівників до надурочної роботи, роботи у вихідні, святкові та неробочі дні провадиться у випадках та за умов, передбачених чинним законодавством України, за письмовим наказом керівника.
Робота у святкові, неробочі та вихідні дні компенсується відповідно до чинного законодавства.
Для виконання невідкладної і непередбаченої роботи державні службовці зобов'язані за розпорядженням керівника з'являтися на службу у вихідні, святкові та неробочі дні, робота за які компенсується відповідно до чинного трудового законодавства.
6.4. Працівникам суду надаються відпустки із збереженням на їх період місця роботи (посади) і заробітної плати відповідно до чинного законодавства України.
Суддям надається щорічна оплачувана відпустка тривалістю 30 робочих днів з виплатою, крім суддівської винагороди, допомоги
на оздоровлення у розмірі посадового окладу. Суддям, які мають стаж роботи більше 10 років, надається додаткова оплачувана
відпустка тривалістю 15 календарних днів.
Працівникам апарату суду - державним службовцям надається щорічна основна відпустка тривалістю 30 календарних днів з виплатою допомоги на оздоровлення у розмірі середньомісячного заробітку. В разі наявності стажу державної служби понад 10 років державному службовцю надається щорічна додаткова оплачувана відпустка за вислугу років на державній службі тривалістю до 15 календарних днів у порядку, встановленому законодавством.
Працівникам суду, які мають дітей, надаються соціальні відпустки, передбачені Законом України «Про відпустки».
Працівникам апарату суду надаються також інші щорічні додаткові відпустки відповідно до чинного законодавства.
6.5. Черговість надання відпусток визначається графіком, який затверджується для суддів, керівника апарату суду та заступника керівника апарату суду - головою суду, для працівників апарату суду - керівником апарату суду на кожен календарний рік не пізніше 15 січня.
Графік складається з урахуванням необхідності забезпечення нормальної діяльності суду та особистих інтересів працівників і можливості їх відпочинку.
Графік доводиться до відома всіх працівників суду.
6.6. Надання відпусток суддям оформляється наказом голови суду, керівникові апарату суду та заступникові апарату суду – наказом начальника територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області, працівникам апарату суду - наказом керівника апарату суду.
6.7. Забороняється ненадання щорічних відпусток повної тривалості протягом двох років підряд.
6.8. За рішенням керівника апарату суду державні службовці можуть бути відкликані з відпустки. Частина невикористаної відпустки, яка залишилася, надається державному службовцю в будь-який інший час відповідного року чи приєднується до відпустки у наступному році.
У разі відкликання працівника зі щорічної відпустки його працю оплачують з урахуванням тієї суми, що була нарахована на оплату невикористаної частини відпустки.
6.9. Працівникам, які навчаються у вищих навчальних закладах, навчальних закладах післядипломної освіти та аспірантурі, надаються додаткові оплачувані відпустки у зв'язку з навчанням.
VII. ЗАОХОЧЕННЯ ЗА УСПІХИ В РОБОТІ
7.1. За зразкове виконання своїх обов'язків, тривалу і бездоганну роботу, новаторство у праці й інші досягнення в роботі до працівників апарату суду можуть застосовуватись такі заохочення:
• оголошення подяки;
• преміювання;
• нагородження почесною грамотою.
Державним службовцям за сумлінну безперервну працю, зразкове виконання трудових обов'язків видається грошова винагорода в розмірі та порядку, що встановлюються Кабінетом Міністрів України.
За особливі заслуги державні службовці представляються до державних нагород та присвоєння почесних звань.
7.2. Працівникам суду, які успішно і сумлінно виконують свої трудові обов'язки, надаються в першу чергу переваги та соціальні пільги в межах повноважень і за рахунок коштів ТУ ДСА України у Тернопільській області. Таким працівникам надається також перевага під час просування по службі.
7.3. Заохочення оголошуються наказом керівника апарату суду, доводяться до відома працівника або всього колективу і заносяться до трудової книжки працівника.
Заохочення або накладення дисциплінарного стягнення стосовно керівника апарату суду та його заступника застосовується начальником територіального управління Державної судової адміністрації України у Тернопільській області за поданням голови Козівського районного суду Тернопільської області.
VIII. СТЯГНЕННЯ ЗА ПОРУШЕННЯ ТРУДОВОЇ ДИСЦИПЛІНИ
8.1. Порушення трудової дисципліни або невиконання чи неналежне виконання без поважних причин працівником апарату суду покладених на нього трудових та службових обов’язків, допущення інших негативних вчинків тягне за собою застосування заходів дисциплінарного та громадського впливу, а також інших заходів, передбачених чинним законодавством про працю.
Застосування дисциплінарного стягнення до працівника апарату суду здійснюється у відповідності та в порядку, визначеному трудовим законодавством та Законом України «Про державну службу», до помічника судді - у відповідності та в порядку, визначеному трудовим законодавством, Законом України «Про державну службу», Положенням про помічника судді суду загальної юрисдикції.
За порушення трудової дисципліни, цих Правил до працівника апарату суду може бути застосовано один з таких заходів стягнення:
• догана;
• звільнення.
Звільнення як дисциплінарне стягнення, може бути застосоване відповідно до пунктів 3, 4, 7, 8 статті 40 та статті 41 Кодексу законів про працю України.
До державних службовців за невиконання чи неналежне виконання службових обов'язків, перевищення своїх повноважень, порушення обмежень, пов'язаних із проходженням державної служби, а також за вчинок, який ганьбить його як державного службовця, або дискредитує районний суд можуть застосовуватись і такі заходи дисциплінарного впливу:
• попередження про неповну службову відповідність;
• затримка до одного року у присвоєнні чергового рангу або у призначенні на вищу посаду.
8.2. Дисциплінарні стягнення застосовуються керівником апарату суду та оформляються наказом, який оголошується працівникові під розписку.
8.3.Державні службовці, які здійснюють керівництво іншими державними службовцями або контролюють їх роботу, зобов'язані вживати заходів щодо дотримання ними Правил внутрішнього трудового розпорядку, Загальних правил поведінки державного службовця та чинного законодавства України в межах своїх повноважень та відповідно до законодавства.
8.4.До застосування дисциплінарного стягнення керівник апарату суду повинен вимагати від порушника трудової дисципліни письмових пояснень. У разі відмови працівника апарату суду дати письмові пояснення складається відповідний акт.
8.5.Дисциплінарні стягнення застосовуються безпосередньо за виявленням проступку, але не пізніше одного місяця з дня його виявлення, без урахування часу звільнення працівника від роботи у зв'язку з тимчасовою непрацездатністю або перебування його у відпустці.
Дисциплінарне стягнення не може бути накладене пізніше шести місяців з дня вчинення проступку.
За кожне порушення трудової дисципліни накладається лише одне дисциплінарне стягнення.
8.6. Якщо протягом року з дня накладання дисциплінарного стягнення працівника не буде піддано новому дисциплінарному стягненню, то він вважається таким, що не мав дисциплінарного стягнення.
Якщо працівник апарату суду не допустив нового порушення трудової дисципліни і до того ж проявив себе як сумлінний працівник суду, стягнення може бути зняте до закінчення одного року. Протягом строку дії дисциплінарного стягнення заходи заохочення до працівника не застосовуються.
8.7.За порушення трудової або виконавчої дисципліни працівник може бути позбавлений преміальної оплати. Повне або часткове позбавлення премії, що входить до системи оплати праці, може проводитись незалежно від дисциплінарного стягнення.
8.8. Державні службовці, винні у порушенні законодавства про державну службу, несуть цивільну, адміністративну або кримінальну відповідальність згідно із чинним законодавством України.
8.9. Питання про дисциплінарну відповідальність суддів вирішується у порядку та на підставах, визначених Законом України «Про судоустрій і статус суддів».
Суддю може бути притягнуто до дисциплінарної відповідальності у порядку дисциплінарного провадження з таких підстав:
1) істотні порушення норм процесуального права при здійсненні правосуддя, пов'язані, зокрема, з відмовою у доступі особи до правосуддя з підстав, не передбачених законом, порушення вимог щодо розподілу та реєстрації справ у суді, правил підсудності чи підвідомчості, необґрунтоване вжиття заходів забезпечення позову;
2) невжиття суддею заходів щодо розгляду заяви, скарги чи справи протягом строку, встановленого законом;
3) порушення вимог щодо неупередженого розгляду справи, зокрема, порушення правил щодо відводу (самовідводу);
4) систематичне або грубе одноразове порушення правил суддівської етики, що підриває авторитет правосуддя;
5) розголошення таємниці, що охороняється законом, в тому числі таємниці нарадчої кімнати або таємниці, яка стала відомою судді під час розгляду справи у закритому судовому засіданні;
6) неподання або несвоєчасне подання для оприлюднення декларації про майно, доходи, витрати і зобов'язання фінансового характеру за минулий рік за формою і в порядку, що встановлені Законом України "Про засади запобігання і протидії корупції", зазначення в ній завідомо неправдивих відомостей.
Скасування або зміна судового рішення не тягне за собою дисциплінарної відповідальності судді, який брав участь у його ухваленні, крім випадків, коли порушення допущено внаслідок умисного порушення норм права чи неналежного ставлення до службових обов'язків.
Дисциплінарне провадження щодо судді здійснюють:
1) Вища кваліфікаційна комісія суддів України - щодо суддів місцевих та апеляційних судів;
2) Вища рада юстиції - щодо суддів вищих спеціалізованих судів та суддів Верховного Суду України.
Дисциплінарне провадження щодо судді передбачає здійснення перевірки даних про наявність підстав для притягнення судді до дисциплінарної відповідальності, відкриття дисциплінарної справи, її розгляд і прийняття рішення органом, що здійснює дисциплінарне провадження.
Дисциплінарне стягнення до судді застосовується не пізніше шести місяців із дня відкриття Вищою кваліфікаційною комісією суддів України провадження в дисциплінарній справі, але не пізніше року з дня вчинення проступку, без урахування часу тимчасової непрацездатності або перебування судді у відпустці.
За наслідками дисциплінарного провадження Вища кваліфікаційна комісія суддів України може прийняти рішення про направлення рекомендації до Вищої ради юстиції для вирішення питання щодо внесення подання про звільнення судді з посади за наявності для цього підстав.
До суддів може застосовуватися дисциплінарне стягнення у виді догани.
Інформація про притягнення судді до дисциплінарної відповідальності оприлюднюється на офіційному веб-порталі Вищої
кваліфікаційної комісії суддів України.
Якщо протягом року з дня накладення дисциплінарного стягнення суддю не буде піддано новому дисциплінарному стягненню,
він вважається таким, який не має дисциплінарного стягнення.
Дисциплінарне стягнення, накладене на суддю, може бути достроково знято Вищою кваліфікаційною комісією суддів України за пропозицією відповідної ради суддів.
ІХ. ЗАКЛЮЧНІ ПОЛОЖЕННЯ
9.1. Правила внутрішнього трудового розпорядку доводяться до відома працівників суду під розписку та розміщуються на інформаційному стенді в приміщенні районного суду.
9.2. Контроль за виконанням і дотриманням Правил внутрішнього трудового розпорядку для працівників Козівського районного суду покладається на керівника апарату районного суду.
Керівник апарату суду О.М.Волошин